Pissigt, minst sagt

Läste precis Tinys inlägg om att hennes kompis mamma gått bort och det får en att tänka till. Man borde liksom tacka livet och uppskatta det.

Men nu är det så att jag har en pissig dag. En RIKTIGT JÄVLA RAKT IGENOM PISSIG dag. Egentligen är allt som vanligt, alltså inget nytt under solen. Kanske tycker jag att det är pissigt för att jag jobbat hårt ett tag på mina projekt och är trött. Kanske är det för att jag känner att jag jobbar helt utan professionellt stöd och det är tungt just nu eftersom jag behöver skriva klart min avhandling (doktorerar...). Kanske är det för att min kärlek åkte hem till sitt idag och jag vet att jag inte kan träffa honom förrens på fredag igen. Kanske är det för att jag måste åka iväg på en arbetsintervju imorrn som känns skittuff.

Förmodligen är det allt sammantaget. Tror att jag ska ta på mig offerkoftan idag, den allra stickigaste. Sätta på en riktigt blödig film och bara tycka synd om mig själv. Och man kanske ryggar tillbaka när jag säger så och tänker "skärpning nu, gör något roligt istället". Men jag anser att man då och då behöver en sånn dag, och att "unna" mig en sånn dag är något som höjer min livskvalitet, kanske låter det konstigt.

Ninni

Kommentarer
Postat av: T

Skitdagar är till för att överlevas. Du är den bästa överlevaren jag känner!

Rocka på intervjun och kom ihåg att du är både snygg och kompetent. Kan din grej, liksom!

2011-03-01 @ 18:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0