I en annan stad, i ett annat land

Nu sitter jag på ett hotellrum och ska gå igenom min presentation och fixa till den en sista gång. Ska ha den till en arbetsintervju som jag ska gå på imorrn.

På resan hit så slås jag än en gång av en undran om hur det blev såhär. Hur kommer det sig att jag ska till Nederländerna för att gå på en arbetsintervju, alla gör inte sånt, varför gör jag sånt? Slogs av samma känsla när jag åkte till Korea i höstas. Jag har aldrig strävat efter att jobba utomlands och trivs bra i Sverige (fast vintern skulle jag kunna byta bort). Det verkar som att man hamnar någonstans ändå även fast man inte har en grand master plan. Fast jag ska inte säga att jag inte har planer, önskningar och förhoppningar. Jag har bara aldrig haft enbart en utan många, många, många...
Så nu ska jag knopa ihop resten av presentationen som ska svara på frågan "varför just jag är bäst för jobbet".
Ninni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0