Eeeh...

Liksom Tiny tänker jag att jag skulle vilja skriva ett glatt och trevligt inlägg, men så kommer det nog inte bli. Fick ett mail i morse angående mitt jobb eller rättare sagt min avhandling. Det var inte helt uppmuntrande, är inte säker på att det kommer att gå vägen. Men problemet är mest att jag har tappat sugen, helt och hållet. Det hela är tungrott, oinspirerande och på det hela taget så suger det musten ur mig.
Jag ser en massa andra saker som inspirerar mig som jag utan att anstränga mig kan jobba hårt för att göra. Får mig att tänka till ännu mer: Varför gör jag inte de sakerna som inspirerar mig?? Och så glider jag in på ett ännu djupare plan och börjar fråga mig själv: Vad gör mig lycklig?
Och kanske är det så enkelt att det är dags att börja nu, dags att ta ansvar för att göra de sakerna man tror på. Skita i vad andra tycker. Har en bror som hoppade av gymnasiet sista terminen, även fast det gick helt hyfsat. Ingen tyckte att han gjorde rätt just i den stunden men det var nog en av de bättre sakerna han gjort, det funkade bra för honom. Modigt.
/Ninni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0