Insikt


Nu gäller det, dags att sluta lipa och börja jobba istället. Nu kan jag inte maska längre utan måste skriva klart avhandlingen och om jag nu inte jobbar på den så får jag faktiskt skita i det helt och hållet och skriva under a-kassans papper på att jag inte ska göra klart. Men inge mer halvmesyr, det har jag inte tid med längre.

Så hur ska jag få det gjort?? Jo ingen mer internet, framför allt inget facebook. Inget g-mail heller, vilket också är bra av skälet att jag blir så förbannad när de mailar mig från universitetet. Det är inte alltid helt befogat att jag bli förbannad men jag blir det ändå.. Jobba på på ett långsamt sätt. Ett steg itaget. Framåt.

Sen ska jag också ta och skriva CV:n. Och skicka in till alla olika jobbsaiter, sen ska jag också sitta och söka jobb (fast det känns riktigt tråkigt). Men jag ska inte glömma bort att jag också vill ha tid till annat än jobb och att jag har andra idéer till försörjning än ett heltidsjobb.

/Ninni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0