Flaw

Det hände något lustigt (olustigt...) igår. Jag låg och sov till en film, precis som jag brukar, men jag vaknar till att jag rivit mig själv i ansiktet. Alltså ganska ordentligt, en hudflisa under nageln och allt... Nu ett dygn senare har jag ett två centimenter långt rivmärke vid ena ögat (har redan insett att jag inte kan säga som det är till folk, låter som en dålig undanflyckt för att ens pojkvänn slår mig).

Det som jag börjar fundera på är hur genetiskt dålig man är om man lyckas riva sig själv när man sover. Känns på något sätt som att man är lite misslyckad.

När jag var liten trodde jag att alla djur var perfekta. Att en björn aldrig snavade, att en fiskmås inte landade fel. Det var en skön känsla att inse att så inte var fallet. Och det är väl lite samma sak där, att jag får inse att varken männsikor eller djur är perfekta, inte ens på att sova.

/Ninni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0