Att måla eller inte måla



Vi har målat idag, både utemöbler och på min killes hus. Och en del av mig kan inte låta bli att fundera på varför man gör det, alltså ser till att det ser fint ut runt omkring sig. Varför finns en drivkraft till att få ens hem att se hemtrevligt ut. Är det något som är genetiskt inprogrammerat för att det är en stor överlevnads fördel? Eller är det något nytt som vi kommit på som vi alla tror att vi måste göra.

Missförtå mig inte, jag tycker att det är kul att pyssla och fixa. Om sanningen ska fram det är nästan som en besatthet hos mig att göra det. Till exempel så möblerar jag om rum i mitt huvud så fort jag kommer in i dem. Men varför?? Varför är det så trevligt när man lagt ner lite tid på hur det ser ut?? Kanske borde jag bara acceptera att det är så eller rättare sagt, det är så det brukar sluta när jag funderar.


/Ninni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0