Arbetsmarknadspolitik



Läser om arbetsmarknadsinsatser idag på newsmill. Man blir alltid lite konfunderad till hur det kunde bli såhär... fas 3 låter som ett skämt. Jag hoppas på att jag aldrig blir tvungen till att ta ett fas 3 jobb.

Det konstigaste med diskussionen om arbetsmarknadspolitiken är att det verkar som att alla glömt bort att det inte ens är önskvärt att ha en 0% arbetslöshet. Det är inget som politikerna ens försöker att sträva efter eftersom det inte anses vara lönsamt. Sen gillar jag inte att man får de som är arbetslösa att låta som att de utnyttjar systemet. Som att de lever på en räkmacka på alla andra människors bekostnad. Om det nu är så trevligt att vara arbetslös är det väl bara att gå och säga upp sig för de som är avundsjuka, tror dock inte att det är så många.

Fast en del av mig undrar om inte fler skulle ta steget ur ekorrhjulet och börja fundera på vad de tycker är viktigt, hur vill man att ens liv ska se ut. Vad gör vi för pengar och vad gör vi för att vi ska tycka att livet är meningsfullt?? /Ninni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0