Behov av att skriva

Satt och funderade häromdagen på varför jag skriver blogg. Varför jag har haft bloggar genom åren.


Varför jag finner det meningsfullt att skriva, även om det inte kanske alltid är så många som läser. Jag tror att det bottnar sig i ett behov att formulera det jag funderar på. En känsla av att jag vill förmedla det jag tänker på för att veta om någon annan också tänker så. Stöta och blöta lite. För jag funderar mycket, ibland kanske för mycket. Fördelen med att skriva ner det är att ingen avbryter och att man har mer tid för att hitta rätt uttryck.


Nu har jag mer tid till att fundera, kanske detta också gör att jag kan få mer tid till att skriva, formulera mig.



/Ninni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0